Handelsbetingelser

Perle Fryd Smykker
Enkeltmandsvirksomhed
CVR-nr.: 43442333
Skamlingvejen 151
6093 Sjølund
E-mail: info@perlefryd.dk

 

 

Betaling:
Hos Perle Fryd Smykkers webshop har du mulighed for at betale med Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard og MobilePay. Der tages ikke kortgebyrer. Pengene hæves først på dit kort, når din bestilling afsendes. På internationale kort reserveres beløbet på din bestilling på dit kort. Kontakt eventuelt din kortudsteder for mere information om reservationsperioden. 

Forsendelse og levering:

Vi bestræber os på at sende din bestilling så hurtigt som muligt. Bemærk venligst at smykkerne er håndlavede og laves på bestilling.

Vi afsender din bestilling 1-3 dage efter bestilling. Derefter sendes dine smykker med GLS eller Post Nord afhængig af, hvilken transportør, du vælger. GLS og Post Nord leverer normalvis din pakke 1-2 hverdage efter afsendelse. Du kan derfor forvente at modtage din pakke indenfor 2-5 hverdage efter bestilling.

Vi gør opmærksom på, at der kan forekomme længere leveringstider i forbindelse med travle periode såsom julesæsonen.

Priserne for fragt er følgende:

  • GLS pakkeshop: 39 kr.
  • GLS omdeling til privat: 55 kr.
  • Post Nord pakkeshop eller pakkeboks: 39 kr.
  • Post Nord hjemmelevering: 60 kr.

Bemærk venligst at der kun leveres i Danmark.

Priser:
Alle priser er angivet i Danske Kroner (DKK) og er inkl. 25% moms.

Fortrydelsesret og returnering:
Som kunde hos Perle Fryd Smykker har du altid 14 dages fortrydelsesret, såfremt du skulle fortryde hele eller dele af dit køb. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din bestilling. Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give besked.

Bemærk venligst at fortrydelsesretten ikke gælder for smykker, som er lavet efter kundens særlige ønsker (hvad angår eksempelvis længder og perler). Læs mere om disse bestillinger under FAQ.

Returnering:
Når du har givet besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage. Du bedes pakke varerne forsvarligt ind. Du skal selv betale for fragtudgifterne til returneringen, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varens stand, når den sendes retur:
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord kan du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Bemærk venligst at øreringe ikke må prøves på. 

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at få hele købsbeløbet af varen retur, gør det samme sig gældende, som ved køb i en fysisk butik. Du må afprøve varen (med undtagelse af øreringe), men ikke tage den i egentligt brug. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale forsendelseemballage.

Følg denne vejledning for returnering:

  • Følg dette link og udfyld den nemme returformular
  • Du får mulighed for at købe en returlabel - enten en du selv skal printe (PostNord) eller en returlabel i form af en QR-kode (GLS), som du viser i din GLS pakkeshop
  • Pak varerne forsvarligt ind og sørg for at returlabelen kommer på pakken
  • Aflevér pakken i en valgfri GLS pakkeshop eller et valgfrit PostNord posthus (afhængig af hvad du valgte, da du udfyldte reutrformularen via ovenstående link)

Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Hvis du fortryder dit køb, får du de penge tilbage, som du har betalt for den/de returnerede vare(r) (efter eventuelle rabatter). Hvis varen er værdiforringet, fratrækkes det beløb, du hæfter for. Vi gør opmærksom på, at du ikke får pengene for fragtomkostninger tilbage.

Beløbet for din(e) returnerede vare(r) refunderes senest 14 dage fra den dag, vi har modtaget dine varer.

Pengene tilbageføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt.
 
Betalingen kan tilbageholdes, indtil varen er modtaget, med mindre du sender dokumentation for at have returneret den.

Reklamationsret:
Som kunde hos Perle Fryd Smykker har du to års reklamationsret gældende fra den dag, du har købt dine smykker. Reklamationsretten kan anvendes, hvis dine smykker indeholder mangler, er defekt eller har en fabrikationsfejl. Afhængig af den konkrete situation kan du enten få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Hvis dit smykke uheldigvis går i stykker indenfor de to år, bedes du kontakte Perle Fryd Smykker på info@perlefryd.dk. Oplys venligst dit ordrenummer og vedhæftet et billede der tydeligt viser varen og den fejl, du ønsker at klage over. Herfra finder vi en løsning. Såfremt reklamationen er berettiget, refunderes dine eventuelle (rimelige) fragtomkostninger.

Bemærk venligst at følgende ikke er omfattet af reklamationsretten: 

Almindelig slidtage: Dette indebærer, at dit smykke har været brugt hyppigt over en længere periode og derved er blevet almindelig slidt. Alle smykker er lavet af sterlingsølv, og nogle er belagt med en overfladebehandling i form af 18 karat forgyldning. Sådanne overfladebehandlinger vil uundgåeligt slides ved brug. Læs gerne om de gode råd til at passe på dine smykker. 

Forkert brug: Dette indebærer tilfælde, hvor smykket har fået skader som resultat af at være blevet brugt forkert eller beskadiget på anden vis.

Godkendelse af handelsebetingelser:
I forbindelse med bestilling accepterer kunden de ovenfor beskrevne handelsbetingelser.

Klageadgang:
Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop, kan der sendes en klage til: info@perlefryd.dk 

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal
her - http://ec.europa.eu/odr

Hos Nævnenes Hus kan du som udgangspunkt klage over alle varer og ydelser, når følgende betingelser er opfyldt:

  • Varen eller ydelsen er købt til privat brug.
  • Købet er foretaget ved en erhvervsdrivende sælger.
  • Den erhvervsdrivende sælger har fast forretningssted eller lignende i Danmark.
  • Prisen for varen eller ydelsen er mellem 1.110 – 100.000 kr. (for tøj og sko er mindstebeløbet 720 kr.).
  • Fejlen er opdaget inden for to år ved køb af vare eller tre år ved køb af ydelser og bygningsmaterialer.
  • Du har klaget til sælgeren, og sælgeren har afvist dit krav helt eller delvist.

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 22. oktober 2024